Zo extreem met de karren, heb ik het niet eerder meegemaakt

    De afgelopen weken was er in de keten een nijpend tekort aan deense karren. Dit leidde tot extra kosten en in sommige gevallen ook tot een ’nee’. Niet alle orders konden door kwekers worden uitgeleverd. Royal FloraHolland herkent de schaarste, maar geeft aan dat alle partijen afhankelijk zijn van het aantal CC-containers in de pool.

    Veel kwekers hebben het in de moederdagweek aan den lijve ondervonden: een tekort aan deense karren. De combinatie van zomers weer en extra vraag zorgde voor veel aanvoer. Dit terwijl door het koudere voorjaar nog niet alle handel verkocht was en de retourstroom dus achterbleef. Dit zorgde voor een tekort aan karren bij het CC-depot op FloraHolland.

    Volgens Jelle Kuijvenhoven van JK Plant was het spannend, zo in de aanloop naar Moederdag. „Heel hard bidden dat je toch genoeg binnenkrijgt”, zo omschrijft hij het. Kuijvenhoven heeft veel klanten afgebeld om te vragen of er daar karren aanwezig waren en heeft dit door een transporteur laten ophalen. Dit heeft tot extra kosten geleid.
    Ook bij kwekerij Loek Jansen hebben ze bij klanten karren afgehaald, omdat er bij het depot op de veiling niets meer te krijgen viel. „Gelukkig hebben we met de aflevering geen problemen ondervonden en konden de aantallen de deur uit”, aldus John Langeslag.

    Dit artikel verder lezen?

    Uw voordelen

    • Toegang tot alle besloten Plus-artikelen: analyses, interviews, opinie, duiding
    • Wekelijks ons digitale magazine in je e-mail en/of
    • Ontvang elke vrijdag het tijdschrift Vakblad voor de Bloemisterij
    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties