’YouTube wordt belangrijk’

Colours of Nature bestaat 12,5 jaar en stond hier vorige week uitgebreid bij stil. Donderdag 28 september nodigden zij partners en klanten uit. Shopperonderzoeker Cindy van Cauter hield een lezing over het veranderde consumentengedrag. „Er liggen kansen met de inzet van YouTube”.

Cindy van Cauter is eigenaresse van Quotus Research. Zij doet voor verschillende bedrijven onderzoek naar de consument. Zo deed ze ook onderzoek voor Intratuin en FloraHolland. Volgens haar is het belangrijk de consument én de shopper te leren kennen. „De shopper is degene die het product koopt. Soms is dat niet dezelfde persoon die het product gebruikt, de consument dus.”

Van Cauter geeft aan dat er de komende jaren veel gaat veranderen in het shopgedrag. Zo krijgen we meer te maken met internet. Ook komen er meer ouderen: in 2020 zijn er 7 miljoen mensen die vijftig jaar of ouder zijn. „Die baby-boomers zijn geen verkeerde doelgroep voor de sierteeltsector. Ze hebben geld te besteden en deze groep heeft een emotionele binding met het product. Uit onderzoek blijkt dat zij zaken als prijs, kwaliteit en versheid belangrijk vinden. Dit soort termen moet je dus gebruiken in de communicatie richting deze doelgroep”, tipte zij.

Van Cauter ziet veel potentie in de inzet van de sociale media, vooral YouTube. Dit wordt volgens haar steeds belangrijker. „Laat in een video zien wat je bijvoorbeeld met bloemen kunt doen en hoe je ze het beste kunt onderhouden. Veel consumenten zijn hier niet bekend mee.”

De coöperatie Colours of Nature bestaat uit 17 gerberatelers, tien kwekerijen en samen hebben zij een oppervlakte van 32 hectare. De totale productie van Colours of Nature bedraagt 250 miljoen stelen. Inmiddels wordt 85% van de minigerbera’s direct verhandeld.

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties