Het promotiecollectief 365 dagen bloemen presenteert van 3 tot en met 5 november op de FloraHolland Trade Fair in Aalsmeer een winterse bloementuin met honderd seizoensbloemen. Bezoekers kunnen ook kennismaken met Augumented Reality (AR), waardoor zij ervaren hoe seizoensbeleving virtueel kan worden gedeeld.
Aanwezige kwekers geven een toelichting over de strategie van de campagne en zoomen in op de verkoopkansen die de verschillende promotiemiddelen bieden. Het thema is het brengen van groot geluk. ‘De winter is bij uitstek het seizoen dat we samen doorbrengen’, vertelt Marion Klaver, projectmanager namens de promotiecommissie. ‘Wat leeft er in de maatschappij en hoe kunnen we hier verkoopkansen aan verbinden?’
Verrassingseffect met QR-code
In het magazine van 365 dagen bloemen is een eigentijdse functie toegevoegd. Instagram heeft tegenwoordig een functie waarmee je AR-filters kunt maken. Zo biedt de promotiecampagne een winters boeket in 3D en met de speciale AR-filter kan het boeket op elke gewenste plek worden getoond en ‘neergezet’. Op de Trade Fair kunnen bezoekers kennismaken met deze technologie.
Bron en beeld: 365 dagen bloemen