Juist rond de feestdagen hebben bloemisten de kans om zichzelf ook met hun boeketten te profileren. Dat staat centraal in de wintereditie van Bouquet Tales. De krant is verschenen en wordt in een oplage van 26.000 exemplaren verspreid onder bloemisten in Europa.
Een creatief team van internationale bloemisten presenteert boeketten in verrassende kleurcombinaties en vrijheid in vorm. Hun werk prikkelt de bloemist om het deze winter anders te doen met drie sterke bloemen: Avalanche+-rozen, Chrysanthemum en Zantedeschia.
Het team, onder leiding van Giel Tuns, bestond deze keer uit: Sandra Attema Welte, Thijs Harmens, Tracy Rowbottom (Groot-Brittannië) en Kristina Hommers (Duitsland). Alle boeketten zijn gebaseerd op de eigenzinnige trendstijl Street Savage. ‘De consument wil graag bloemen kopen, maar wat ze in de media zien komt vaak niet overeen met wat de bloemisten in winkel en online aanbieden. Met name de online nieuwkomers in verschillende landen – zoals Bloomon, Posy en Bloom&Wild – hebben voor de bloemist eigenlijk een nieuwe markt ontwikkeld”, vertelt Marcel Jansen van Strøm Creative Marketing, dat betrokken is bij Bouquet Tales. ‘Onderzoeken tonen aan dat jongere doelgroepen, mede dank zij deze online aanbieders, nu wel bloemen beginnen te kopen. Mits deze aansluiten bij hun persoonlijke stijl, het moet echt minder truttig.’
Partners gezocht
Het team van Bouquet Tales wil volgend jaar nog harder op de trom gaan slaan en zoekt partners om het netwerk uit te breiden. Het promotieproject biedt ruimte aan kwekers, kwekersgroepen en veredelaars om per seizoen met hun bijzondere product aan te sluiten en hun rol in een boeket te claimen.
Bron en foto’s: Bouquet Tales