Webshop bloemen van de teler.nl maakt ambitieuze start

De webshop Bloemen van de teler.nl heeft een ambitieuze start gemaakt midden in de coronatijd. Marieke Bos en Remko Nieuwesteeg, beide 42 en afkomstig uit kwekersgezinnen, zijn de drijvende kracht achter de webshop. Er zijn nu 42 kwekers verbonden aan de webshop; doel is dit aantal te verdubbelen.

Bos: „Midden in de eerste coronaperiode belde mijn broer John (orchideëenkweker bij Special Orchids) mij op: dit is hét moment om een webshop te beginnen. Echte ondernemers staan op in de crisis.” Bos liep al langer met plannen om de overstap naar e-commerce te maken, maar door de oprichting van Bloemenvandeteler.nl werd het deze start-up, waar haar ervaring mooi samenkomt. „De marketingkennis die ik heb, en de affiniteit met de sierteelt.” Bos werkte twintig jaar lang als marketeer bij corporate bedrijven zoals Unilever en PepsiCo. De kwekerij van haar familie trok haar destijds niet zo.

Concept direct uitgeschreven


Op het moment van starten was zij nog geveld door coronaklachten, maar dat hinderde haar niet om het concept direct uit te schrijven voor Bloemen van de teler.nl. „Vijf weken later stond het er, en zijn we meteen begonnen met de verkoop.”

1 miljoen boeketten in 2023


De kwekersdochter vertelt dat Bloemenvandeteler.nl door de snelle groei openstaat voor nieuwe telers van seizoensproducten. Er zijn nu zo’n 42 kwekers verbonden aan de webshop, maar het doel is dat dit verdubbelt. „Wat wij willen is massa, alleen dan werkt ons businessmodel. Wij gaan in 2022 750.000 boeketten op jaarbasis produceren en 2023 plannen we op een miljoen. Nu is dat eenderde van dit volume,” aldus de enthousiaste founder.  „Maar we blijven ons model aanscherpen want hoe groter je bent, hoe groter de uitdaging zo groot te blijven.”


Een boeket bij Bloemen van de teler.nl is verkrijgbaar vanaf 14,95 euro. De meeste vrouwen gunnen zichzelf geen bos bloemen van 25 euro, aldus Marieke Bos, founder.

Lees het hele verhaal
Wil jij weten wat Bloemen van de teler.nl onderscheidt van andere webshops? En lezen wat ze zoal geleerd heeft over consumenten? Lees het hele verhaal nu al online in de digitale editie (week 25) van Vakblad voor de Bloemisterij.

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties