W.K Heyl levert bloemen en planten aan de Duitse bloemist, en daar blijven zij ook in de toekomst aan vasthouden. „Er vindt geen grote groei plaats op de Duits markt, maar de koek wordt anders verdeeld”, aldus Koen Heyl.
Koen Heyl, samen met broer Bram eigenaar van het bedrijf, ziet nog genoeg kansen op de Duitse markt. „Ik heb vertrouwen in de bloemist. Zolang ik kan luisteren, hoor ik al van enkelen om mij heen dat de bloemist niet zo lang meer zal bestaan, maar dat is absoluut niet het geval. Bloemisten zijn kunstenaars. Ik vind het het mooiste kanaal om aan te mogen leveren”, zegt Heyl.
Elke week krijgen zij een paar nieuwe klantjes erbij. Het bedrijf groeit de laatste jaren zo’n 9% in omzet en de huidige locatie is te krap. Daarom is besloten om aan de overkant een nieuw distributiecentrum op te zetten. Naar verwachting wordt het nieuwe pand, dat drie keer zo groot is, in december opgeleverd. Heyl: „We lopen hier tegen onze grenzen aan. Met name de logistiek vindt nu niet altijd even efficiënt plaats. Dat kunnen we aan de overkant optimaliseren. Net zoals de werkomstandigheden en faciliteiten voor het personeel.”
Meer weten over de strategie van W.K. Heyl? Lees het in Vakblad nummer 23, dat op 7 juni verschijnt.