Vrijdag 24 februari heeft Kom in de Kas een 360 graden video gelanceerd om consumenten te enthousiasmeren voor een bezoek aan de 40e editie van Kom in de Kas op 1 en 2 april.
De video bevat opnames in en rond de kas en is 360 graden zodat de kijker zich letterlijk in de kas waant omdat hij om zich heen kan kijken, net als bij een bezoek aan Kom in de Kas. Het landelijk bestuur grijpt het 40 jarig jubileum aan om de sector op een virtuele, interactieve en innovatieve manier onder de aandacht te brengen van het publiek. Onder meer met Kom in de Kas experience en een app.
De Kom in de Kas experience staat op de website. Met deze experience kunnen mensen achter hun computer, met hun tablet, telefoon of hun VR bril ook weer 360 graden rondkijken in de kas. In de experience zijn veel wetenswaardigheden over de glastuinbouw verwerkt en ziet en ervaart men hoe high tech deze sector is.
Twee weken voor het evenement wordt de KomInDeKas app gelanceerd. Met behulp van de app kunnen de bezoekers meedoen aan de interactieve speurtocht die in alle deelnemende kassen wordt uitgezet.