’Veiling zet in op 24/7 platform’

„FloraHolland zet in op een 24/7 platform dat kwekers en klanten van de veiling verbindt”, zegt algemeen directeur Lucas Vos in zijn achtste vlog over FloraHoland 2020.

Vos gaat in de vlog met name in op het nieuwe veilen dat op de regiobijeenkomsten op de agenda staat. Hij geeft aan dat het zeker is dat de veiling inzet op een 24/7 platform dat kwekers en klanten blijft verbinden. „Daarnaast is het ook zeker dat de marktplaats van nu zal blijven bestaan, maar niet in dezelfde vorm en grootte.”

Een derde zekerheid is volgens Vos dat er van kwekers en ook kopers een grote vraag ligt ten opzichte van de logistiek naar de veiling. „De transactieverkleining zet door en daardoor nemen de logistieke kosten per transactie toe. Kwekers en klanten vragen ons om een oplossing te zoeken.”

Een blauwdruk van het nieuwe veilen is er nog niet. Op de algemene ledenvergadering van 2 juni zal de veiling een keuze aangeven.

Vos gaat verder onder meer in op het tevredenheidonderzoek onder leden en klanten en de ict afdeling van FloraHolland. Bekijk hier de vlog.