Veiling Rhein-Maas (VRM) kijkt tevreden terug op het eerste kwartaal van 2019. De omzet ligt op het niveau van vorig jaar. Februari was de sterkste februarimaand aan de veilingklok sinds de oprichting van het bedrijf in 2010. Het eerste kwartaal was bijzonder goed voor de potplanten met een omzetstijging van 12 % in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.
Volgens VRM ontwikkelt het digitale verkoopkanaal klokvoorverkoop zich nog steeds positief – het assortiment werd verder uitgebreid en meer klanten maakten er gebruik van. Het aandeel van de KOA-omzet (Kopen-Op-Afstand) op de totale omzet lag over de eerste drie maanden van 2019 op bijna 29 %, wat neerkomt op een geringe stijging ten opzichte van het voorgaande jaar.
Zowel Valentijnsdag alsook Internationale Vrouwendag waren belangrijke dagen in het eerste kwartaal. Vooral de Internationale Vrouwendag wordt steeds belangrijker voor Veiling Rhein-Maas en vooral bij rozen, chrysanten en boeketten was een sterke navraag. Daarnaast waren voorjaarsbloeiers en bolgewassen in het eerste kwartaal van 2019 zeer populair bij de klanten van de marktplaats.
Nieuwe webshop
De nieuwe webshop van Veiling Rhein-Maas, toekomstig ook via de website bereikbaar, werd voor het eerst gepresenteerd op de klanten- en aanvoerdersdag. Tijdens de IPM in Essen (D) konden potentiële klanten al de eerste live transacties zien. De webshop van VRM zit in een pilotfase met geselecteerde klanten en aanvoerders.