Veiling Rhein-Maas tevreden over derde kwartaal

Veiling Rhein-Maas kijkt terug op een bevredigend derde kwartaal van 2019 en kende een stijging van de productomzet met bijna 6% ten opzichte van het derde kwartaal van 2018. In totaal realiseerde de veiling in de eerste negen maanden van 2019 een productomzet van 270 miljoen euro. Dat is vergelijkbaar is met dat van het voorgaande jaar.

De weersomstandigheden bleken opnieuw een doorslaggevende factor voor de verkoop,. De sterke temperatuurschommelingen leidden tot aanzienlijke prijsschommelingen bij het segment snijbloemen. Over het geheel genomen waren de middenprijzen voor snijbloemen – ondanks de recordtemperaturen – hoger dan in het voorgaande jaar.

Positieve trend digitale verkoopkanalen

Het digitale verkoopkanaal klokvoorverkoop blijft zich positief ontwikkelen bij Veiling Rhein-Maas. De omzet aan het einde van het derde kwartaal van 2019 was 10% hoger dan in dezelfde periode van het voorgaande jaar. In de eerste negen maanden van 2019 bedroeg het gecumuleerde aandeel van Kopen-Op-Afstand aan de totale omzet van de veiling bijna 30%. Dat komt neer op een stijging van ongeveer 2% ten opzichte van dezelfde periode van het voorgaande jaar.

Webshop gaat live in januari 2020

De webshop van Veiling Rhein-Maas gaat begin januari 2020 live voor snijbloemen en potplanten. Met de introductie van de webshop speelt Veiling Rhein-Maas in op de wensen van klanten en aanvoerders. Dit doet de veiling in het kader van de toenemende digitalisering en biedt zo een extra in- en verkoopmogelijkheid.

 

 

Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties