Tulpen gezamenlijk promoten, is goed bevallen

Tulpenpromotie Nederland had de primeur. Zij hebben als eerste telersgroep samen met Bloemenbureau Holland een shopper-activatie campagne opgezet. Bij aanschaf van een bosje tulpen kon er een kookworkshop met tv-kok Yvette van Boven gewonnen worden. Bloemisten zijn positief en ook TPN is blij met de samenwerking met Bloemenbureau Holland. „Al moet je best van goeden huize komen om vast te houden aan je eigen positionering.”

Zo’n 350 bloemisten hebben van 19 januari tot 7 februari deelgenomen aan de tulpenpromotiecampagne ’Zet de lente op tafel’. De deelnemende bloemisten ontvingen een pakket promotiemateriaal, waaronder honderd vouchers met unieke codes. Bij aanschaf van een bos tulpen kregen consumenten een voucher waarmee zij kans maakten op een tulpenboeket of het winnen van een kookworkshop met tv-kok Yvette van Boven.

Bloemenbureau Holland meldt dat er 3.100 codes zijn ingevoerd, bijna 10% van het totaal. Dit stemt shopper-activatie marketeer Floris Wiebosch tevreden. „Een normale benchmark bij dit soort winacties is zo’n 3,5%”, weet hij.

Dit artikel verder lezen?

Uw voordelen

  • Toegang tot alle besloten Plus-artikelen: analyses, interviews, opinie, duiding
  • Wekelijks ons digitale magazine in je e-mail en/of
  • Ontvang elke vrijdag het tijdschrift Vakblad voor de Bloemisterij
Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties