Telersvereniging Touch Me lanceert Sweet Kisses

    Op de FlowerTrials heeft telersvereniging Touch Me haar drie verschillende primula’s ondergebracht onder een nieuw concept: Sweet Kisses. Dit om impulsaankopen beter te stimuleren.

    Concept Sweet Kisses met van links naar rechts op de tafel: Amore, Dolce en Romantica.

    In de perk- en potplantenwereld is een naam als Sweet Kisses niet echt origineel met bijvoorbeeld ook onder meer More Lips en Pink Kisses als concepten, moet Marc van Heijningen, conceptbegeleider vanuit Schoneveld Breeding, eerlijk toegeven. Consumenten gaan niet naar de winkel met deze naam in zijn of haar achterhoofd en weten het verschil niet. Wel laat hij of zij zich op de winkelvloer onder meer leiden door een aantrekkelijke naam in combinatie met product en hoe dat product wordt gepresenteerd. Een onafhankelijk reclamebureau van buiten de sector heeft onderzoek gedaan naar verschillende namen en Sweet Kisses geadviseerd. Alle leden raakten overtuigd, ook al worden soortgelijke namen gebruikt.

    De normale primula Touch Me van de telersvereniging is omgedoopt tot Amore, primula pricanto tot Romantica en Galaxy tot Dolce. De verschillende primula’s verschillen van elkaar in bloemvorm. „Sweet Kisses is al van medio september verkrijgbaar, maar we willen vooral impulsaankopen van deze primula’s stimuleren van week 1 tot en 14. Door ze te presenteren als frisse kamerplanten in de wintermaanden. Primula is niet voor niets samen met violen de belangrijkste vroegste voorjaarbloeier”, licht Van Heijningen toe.

    De drie seizoensbloeiers worden geleverd met Sweet Kisses pothoes en/of smart cup met daarbij als extra keuze een Sweet Kisses armbandje als een persoonlijke give-away.

    Eerste lustrum

    De telersvereniging Touch Me vierde onlangs in het World Horti Center haar eerste lustrum. De aangesloten leden zijn zeker van plan de succesvolle samenwerking te continueren. De chemie tussen de aangesloten leden is groot. „En van cruciaal belang, want van eenieder wordt verlangd verder dan het eigen bedrijf te kijken. Collectief belang vergt opgeven van een stukje autonomie, anders heeft samenwerken geen zin”, ventileert bestuurslid Alex Gevers.

    Vanaf de start in 2012 is de basis tussen de kwekers van primula obconica Touch Me en Pricanto transparantie en vertrouwen. Een gezamenlijke jaarkalender wordt opgesteld wanneer welke soort in welke potmaat en hoeveelheden beschikbaar komt. „Iedereen moet hiermee kunnen leven. Grote hoeveelheden opzetten waar geen markt voor is, is zinloos. Dat kost iedereen geld.”

    Binnen de vereniging draait iedereen nog steeds zijn eigen toko. Rendementen worden niet gebundeld en algemeen omgeslagen. Dus het is een kwestie van geven en nemen.

    De samenwerking heeft geleid tot betere aansluiting op de markt en borging van de kwaliteit. Het bewijst dat samenwerking leidt tot succes in verkopen en duurzame relaties.

    Abonneer
    Laat het weten als er
    guest
    0 Reacties
    Oudste
    Nieuwste Meest gestemd
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties