Telers stemmen vóór nieuwe campagne PurE seasonal flowers

Woensdagavond 11 mei stemden ruim 86,6% van de telers voor het nieuwe promotieplan ‘365 dagen bloemen’. In totaal brachten 134 telers hun stem uit.

Tijdens de productbijeenkomst bleek er onder telers van zomerbloemen, snij-, bes en trekheesters en het bolbloemenassortiment een groot draagvlak te zijn voor de nieuwe promotiecampagne. De tweederde van de benodigde stemmen werd ruimschoots behaald.

Het nieuwe promotieplan is voor de jaren 2017-2019. Telers gaan de komende drie jaar weer 0,06% van hun omzet afdragen. Ook buitenlandse telers en veredelaars financieren mee. In totaal is er jaarlijks een bedrag van € 275.000 nodig om de campagne uit te kunnen voeren.

PurE Seasonal Flowers gaat zich de komende drie jaar richten op de bloemist in Duitsland, Engeland en Nederland. Vier keer per jaar verschijnt een magazine en daarnaast willen zij via de sociale media, beurzen, evenementen en promotiemateriaal de bloemist in binnen- en buitenland bereiken. „De bloemist koopt 83% van het zomerbloemenassortiment. Deze groep moeten we enthousiast maken met onze verhalen en stimuleren om meer met deze productgroep te doen. Er liggen nog genoeg verkoopkansen”, aldus Jacqueline Doornekamp van Concept Factory, die de campagne uitvoert.

Blijdschap nadat bekend werd dat 86,6% van de leden gestemd hadden voor het promotieplan 2017-2019.