’Supermarkt wil binnen twee jaar alleen schone bloemen’

De Duitse super Aldi begon ermee. Haar leveranciers moeten geleidelijk stoppen met bloemen en planten die zijn bespoten met neonicotinoïden. „Maar ik verwacht dat binnen twee jaar alle vooraanstaande supermarkten enkel nog schone bloemen willen. Kwekers moeten zich realiseren dat het snel gaat”, waarschuwt Peter Janmaat, commercieel directeur van Bouquetnet en Celieplant.

Het was in april een gekkenhuis bij Bloominess, Bouquetnet en Celieplant. In het weekend vóór Hemelvaartsdag en Moederdag verhuisde Bloominess vanuit Kudelstaart naar het vier jaar geleden geopende pand (10.000 m2) van Bouquetnet en Celieplant aan de Japanlaan op Greenpark Aalsmeer. Tegelijkertijd verkasten Celieplant en Bouquetnet vanaf dat adres naar een op een steenworp afstand gelegen gloednieuw onderkomen (12.000 m2). „Daarbovenop hadden we de topdrukte van het perkgoedseizoen én we zaten middenin de voorbereiding voor Moederdag. Kortom, het was waanzinnig hectisch”, vertelt commercieel directeur Peter Janmaat.

Mens en milieu zijn het uitgangspunt voor de werkwijze die Bouquetnet, Bloominess en Celieplant hanteren. Foto: Quincy von Bannisseht

Dit artikel verder lezen?

Uw voordelen

  • Toegang tot alle besloten Plus-artikelen: analyses, interviews, opinie, duiding
  • Wekelijks ons digitale magazine in je e-mail en/of
  • Ontvang elke vrijdag het tijdschrift Vakblad voor de Bloemisterij
Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties