Siertelers kunnen profiteren van een eigen community

Een community is een plek om informatie te delen met klanten, ze allerlei vragen te stellen en de actualiteit te bespreken met vakgenoten. Dat kan op een eigen platform, maar ook in een groepsapp op WhatsApp of via Facebook.

Vakblad voor de Bloemisterij sprak met community-expert Anke Kuipers. Zij hielp Royal FloraHolland ooit met het concept en de bouw van de veilingcommunity, inmiddels alweer negen jaar geleden. RFH wilde een platform om informatie op te delen met haar netwerk, waar leden ook hun mening kwijt kunnen.

Behoefte aan informatie delen is er nog steeds volgens Kuipers. Zeker nu, over bijvoorbeeld de hoge gasprijzen. „Alle kwekers zitten met hetzelfde probleem: hoe gaan we hiermee om in de kassen die verwarmd moeten worden? Community’s kunnen gesprekken over dit soort thema’s faciliteren en kennisdeling en innovatie aanjagen.”

Benieuwd wat zo’n gemeenschap nog meer kan betekenen voor telers en welke tips Anke Kuipers heeft voor het starten van een community? Lees het in nummer 44 van Vakblad voor de Bloemisterij. In het artikel staat ook een voorbeeld van een community van een callateler. Dit artikel staat ook online op mijnBloemisterij.nl.

Kwekerij Dynaplant wil met de community rond #sohappycalla ervoor zorgen dat consumenten kleine geluks­momentjes verbinden met de calla. Het idee is gebaseerd op een Griekse mythe.

Geen abonnement? Bekijk hier de mogelijkheden of bel 071-5659644.

Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties