Naast een virtuele tour in hun digitale showroom, opent Selecta one ook hun showtuinen bij hun kwekerij Filla in Straelen en hun hoofdkantoor in Stuttgart, Duitsland. Naast de huidige productlijn presenteren ze ook marketing concepten en hun highlights Dianthus I❤U, Calibrachoa Rave® Pink Hawaii, Petunia Circus Sky.
In het afgelopen nummer van de Bloemisterij meerdere alternatieven van deelnemers, zoals bijvoorbeeld Takii.
’Er gaat niets boven persoonlijke interactie, maar een webinar is een goed alternatief’
Een van de grote pluspunten van FlowerTrials, of welk evenement dan ook, is de persoonlijke interactie met bezoekers. Als je daar dan een alternatief voor moet verzinnen, is een webinar een goed alternatief. Althans, zo denkt Friederike van der Boon, marketingspecialist bij Takii Seeds, erover. „We hebben een videopresentatie overwogen, maar die is minder interactief.”
Naast interactief vindt Van der Boon ook de data die een webinar oplevert erg zinvol. Op de registraties vooraf, is de inhoud aan te passen. Achteraf is te zien wie het webinar gevolgd hebben en kun je vervolgacties erop afstemmen. Tot dusver zijn het vooral bestaande klanten die zich hebben aangemeld, waaronder kwekers en distributeurs. Later, na meer bekendheid over het webinar, verwacht Van der Boon ook andere belangstellenden. Tenslotte zijn de kosten van het organiseren van een webinar relatief laag.
’TakiiTalks: FlowerTrials’ op 10 juni is dus het eerste webinar die de veredelaar en vermeerderaar van pot- en perkplanten en snijbloemen organiseert. Op verzoek van klanten komen ook beide productgroepen aan de orde, zowel bestaand assortiment als noviteiten. „Iedereen heeft er zin in. Dat is natuurlijk wel een puntje, want digitale marketing en videocalls zijn toch andere, nieuwe disciplines. „Daar waren we al mee bezig, maar ze zijn door de coronacrisis in een stroomversnelling gekomen. Ze bieden ook veel kansen, zodra je ermee aan de slag gaat.”