De logistieke dienstverlening van FloraHolland scoort een ruime voldoende. Meest in het oog springende verbeterpunt zijn de wachttijden in het aanvoerproces.
Dit blijkt uit een 30 seconden enquête over de logistieke dienstverlening die de veiling afgelopen zomer onder aanvoerende partijen op vijf locaties heeft afgenomen. Het gaat om 311 enquêtes.
In de enquête is apart gevraagd naar de verschillende gedeeltes van de dienstverlening, bijvoorbeeld de beschikbaarheid van (schone) logistieke middelen, een leeg dock bij aankomst en naar de dienstverlening rondom het sleutelen van slotplaten.
Daarnaast kon er een totaalcijfer gegeven worden voor het huidige aanvoerproces en de aanvoermedewerkers. Als laatste kon er aangegeven worden hoe de aanvullende diensten worden ervaren en of er behoefte is aan nieuwe diensten.
Uit de enquête van de zomer van 2013 komt naar voren dat de dienstverlening gemiddeld een ruime voldoende (7,8) scoort. De aanvoermedewerkers scoorden gemiddeld genomen nog iets hoger (8,2). Meest in het oog springende verbeterpunt waren de wachttijden in het aanvoerproces.
Inmiddels zijn er volgens de veiling een aantal verbeteringen onderhanden of al gerealiseerd. Het effect hiervan meet FloraHolland in de volgende 30 seconden enquête die gepland staat voor december 2013.