Ruim 3.000 bezoekers voor Seasonal Trade Fair

Ruim 3.000 vakbezoekers bezochten de combinatie van Seasonal Trade Fair met een Florist Event. Volgens FloraHolland is het evenement goed ontvangen. Standhouders vonden het te rustig.

Voor het eerst combineerde FloraHolland de Seasonal Trade Fair met een Florist Event. Vorig jaar gaven standhouders in een evaluatie aan naar mogelijkheden te zoeken om de beurs aantrekkelijker te maken voor vakgerichte bezoekers. Het combineren van beide evenementen is volgens FloraHolland door de deelnemers goed ontvangen. Op de beursvloer viel echter te beluisteren dat het te rustig was. Ook viel de interactie tussen bloemisten en standhouders op woensdagavond tegen. Mogelijk kwam dat doordat bloemisten meer geïnteresseerd zijn in bloemen dan planten. Op de beursvloer stonden dit jaar slechts enkele bloementelers.

Met een opkomst van zo’n 400 bezoekers noemt FloraHolland het Florist Event druk bezocht. Vitas Kersbergen van FloraHolland vertelde over het koopgedrag van de Nederlandse consument en Ivo van Orden van Bloemenbureau Holland presenteerde de aanstaande campagnes. Pim van den Akker van Flower Factor nam daarna het podium en maakte verschillende arrangementen.

Dit jaar duurde de Seasonal Trade Fair twee dagen. Vorig jaar was dat nog drie dagen. Toen vielen de bezoekersaantallen echter tegen. Ze trok in drie dagen 3.200 bezoekers. Zo’n 800 minder dan tijdens voorgaande twee edities.

Een verklaring voor de mindere opkomst had FloraHolland toen niet. Op de beursvloer viel meermaals te horen dat telers en handelaren het drukker hadden met perkgoed dan in 2013, toen er sneeuw lag tijdens de beurs.

Klik voor een foto-impressie van Seasonal Trade Fair op de volgende link.