Royal FloraHolland zoekt boeket zonder ’gedoe’

Consumenten moeten volgens Royal FloraHolland nog teveel handelingen verrichten voordat ze van een ontvangen boeket bloemen kunnen genieten. Branchevreemde MKB’er roept zij op om te komen met nieuwe concepten

Het is ’gedoe’, dat verwijderen van de verpakking, een vaas zoeken, bloemenvoedsel en water toevoegen. Tenminste, dat zegt medewerker Erik van der Meijs, category developer bij de marketingafdeling van Royal FloraHolland in een filmpje op Youtube. De veiling is op zoek naar concepten waarmee de consument van een ontvangen boeket bloemen kan genieten zonder al te veel ‘gedoe’. Een maximum aan bloemengenot en een minimum aan ‘gedoe’, dat is de uitdaging die Van der Meijs uitspreekt via AddVentured, het open innovatieplatform van de Kamer van Koophandel.

http://www.youtube.com/watch?v=WerZTibEbJo

Out-of-the-box denken

Volgens Van der Meijs gaat het om een uitdaging die om Out-of-the-box denken vraagt. Daarom hoopt FloraHolland in contact te komen met branchevreemde MKB-bedrijven, die helpen om nieuwe en creatieve concepten te ontwikkelen.

Het uitgangspunt is om, zonder kostenverhoging en zo duurzaam mogelijk, stappen te elimineren in het proces van bloemen uitpakken tot de presentatie in een vaas. Lukt dat niet, dan moeten die stappen vereenvoudigd worden. Een boeket kan dan uiteindelijk een positiever imago krijgen, dat van een ‘mooi cadeau zonder gedoe’.

Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties