Gebruikers ervaren nog geen verbetering van de CC-pool. Vorig jaar stelde Royal FloraHolland aan Container Centralen een ultimatum voor kwaliteitsverbetering, maar dit heeft volgens de veiling nog onvoldoende effect gesorteerd.
Royal FloraHolland vraagt zich af wat er nu moet gebeuren zodat de kwaliteit van de CC-pool wél verbeterd. De veiling organiseert in december een deelnemersbijeenkomst om hierover met elkaar in gesprek te gaan.
De meest gehoorde klachten gaan volgens de veiling over de fysieke kwaliteit van het uitgegeven materiaal. De eerste acties van Royal FloraHolland richten zich dan ook op de inname en uitgifte van CC-materiaal. De veiling gaat op het dock duidelijk maken wat de kwaliteitscriteria zijn, zodat de controles bij inleveren en/of ophalen snel kunnen plaatsvinden. Ook gaat de veiling zich richten op verbeteringen van het interne proces, zoals de klachtafhandeling op het dock.
De veiling ziet hierbij een rol voor gebruikers. ’Controleer het materiaal dat u ophaalt bij Royal FloraHolland en lever defect materiaal in voor reparatie.’