Vorig jaar, aan het begin van de corona-crisis, startte perkplantenteler Rick Grootscholten een webshop. Hoewel de afzet van de planten allang weer goed doorloopt, besloot hij toch met perkplantenwinkel.nl door te gaan. „Ik geloof in de kansen voor online verkoop. Consumenten krijgen op deze manier een vers product thuis afgeleverd.”
Hij liep al langere tijd met het idee rond om een webshop te beginnen voor de kwekerij van zijn vader John Grootscholten in Kwintsheul. Tijdens het begin van coronacrisis besloot Rick zijn plannen versneld uit te voeren. „Ik heb in een weekend tijd een webshop gebouwd. Het was toen de enige manier om planten nog bij de consument te krijgen.”
Met name de online verkoop van planten aan consumenten (B2C) groeit hard. Diverse bedrijven spelen daarop in met een webshop of via dienstverlening. Rick Grootscholten vertelt zijn verhaal in de special ‘Diversiteit in Digitalisering’ in editie 18 van de Bloemisterij. Heb je een digitaal abonnement? Lees het artikel dan nu alvast in het digitale magazine.
Geen abonnement? Bekijk hier de mogelijkheden of bel 071-5659644.