Royal FloraHolland heeft deze week een reorganisatieronde doorgevoerd op de afdeling Commercie. Uiteindelijk zullen er zo’n 35 fte’s komen te vervallen.
Royal FloraHolland wil toe naar één geintegreerde commerciele dienstverlening. Ze heft daarom de afdeling Commercie op en vervangt deze door een afdeling Kwekersdiensten en het nieuwe bedrijfsonderdeel Markt & Klant. Deze nieuwe afdeling wordt het gezicht naar kwekers en kopers.
De reorganisatie treft de afdeling Commercie. Het raakt vooral de accountmanagers en productteams. Medewerkers die deze week hun ontslag hebben gekregen, hebben de mogelijkheid om te solliciteren op nieuwe, vrijgekomen functies. CEO Steven van Schilfgaarde verwacht dat er uiteindelijk 35 fte’s komen te vervallen.
Gerhard van der Bijl krijgt de leiding over de nieuwe commerciële afdeling. Hij wordt de nieuwe Chief Commercial Officer van Royal FloraHolland en volgt hiermee Servaas van der Ven op, die de veiling eind 2018 verlaten heeft.
Van der Bijl gaat zich bezig houden met de commercie en digitalisering. Hij gaat leiding geven aan de nieuwe afdeling Markt & Klant en aan de digitale kanaalactiviteiten (Floriday, FloraMondo en FloraXchange).
De start van Van der Bijl in zijn nieuwe rol is afhankelijk van wanneer de afdeling Kwekersdiensten en het nieuwe bedrijfsonderdeel Markt & Klant van start gaan. De Ondernemingsraad gaat zich hier namelijk nog over de nieuwe structuur buigen.