TPN gaat zelf promotiepakketten tulp leveren aan bloemisten

Tulpentelers stellen dit jaar zelf gratis promotiemateriaal beschikbaar voor de bloemist. De Vereniging Bloemist-Winkeliers (VBW) deed dat voorheen als onderdeel van de Mijn Bloemist Tulpenweken. VBW gaat tulpenpromotie anders oppakken.

Op zaterdag 20 januari is het weer Tulpendag, dan staat de Dam in Amsterdam weer vol met tulpen. Deze dag markeert de start van het tulpenseizoen en bloemisten kunnen daar op inspelen. Tulpen Promotie Nederland (TPN) stelt in totaal 250 (gratis) promotiepakketten beschikbaar, welke bestaat uit een poster, vlaggetjeslijn en bloemstekers. Tevens kunnen bloemisten en handelaren via de website van het collectief TPN promotiemateriaal en content downloaden.

Door het initiatief van TPN blijven bloemisten gratis zogenoemd POS-materiaal ontvangen. Sinds 2014 was dit geregeld via de Nederlandse Vereniging Bloemist-Winkeliers (VBW), maar die organisatie stopt met haar Mijn Bloemist Tulpenweken. Met diverse acties op de winkelvloer en gratis posters en boeketkaartjes werd de tulp daarmee na de Nationale Tulpendag op de Dam nog enkele weken uitgebreid onder de aandacht gebracht via de VBW-bloemisten.

Beleidsmanager Bram Rijkers van VBW licht desgevraagd toe: „Tulp blijft voor ons een belangrijke bloem. De promotie is echter in een andere vorm gegoten omdat we samen met Bloembureau Holland, Royal FloraHolland en Plantion een andere koers hebben ingezet. De promotie van tulp zal iets minder intensief zijn dan voorheen. We gaan online veel content over tulp delen met onze aangesloten bloemisten. Daarnaast gaan we een-op-een meedenken met degenen die op de winkelvloer willen aanhaken bij Nationale Tulpendag of iets extra’s willen doen met tulp”,

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties