In de woonmaand oktober starten voor het derde achtereenvolgende jaar de promotiecampagne Cymbidium ‘Interior Musthave’. Bloemisten worden geïnspireerd met allerlei toepassingsmogelijkheden van de bloem.
Bij navraag onder Europese bloemisten blijkt dat Cymbidium als een impactvolle bloem wordt ervaren die tegelijkertijd een uitdaging biedt als het gaat om toepassing. Daarom is een internationaal team van zeven vakbloemisten samengesteld. Deze Cymbidium-ambassadeurs maken in hun eigen stijl bloemwerk met Cymbidium om vakgenoten te inspireren. Bovendien komt er een boeketwedstrijd met het internationale bloemistenplatform Fusion Flowers.
Offline worden bloemisten geprikkeld met een speciaal ontwikkelde flyer. De flyer laat het verschil zien tussen een interieur zonder en met Cymbidium. Aanvullend worden creaties van internationale vakbloemisten gepresenteerd, die zich onderscheiden met Cymbidium.
Social media #cymbidiumlover
De bloemist wordt opgeroepen hun Cymbidiumcreaties te delen met de speciale hashtag: #cymbidiumlover. Hiermee onderscheidt de vakman zich in het huidige speelveld.
De promotiecampagne Cymbidium ‘Interior Musthave’ is het initiatief van alle snijcymbidiumtelers in samenwerking met Royal FloraHolland.
Bron foto’s: cymbidium.info