Promotie van noviteiten is voor altijd veranderd

FlowerTrials gaat voor het tweede achtereenvolgende jaar niet door. Het evenement in week 24 waarin veredelaars van pot- en perkplanten hun noviteiten tonen. „Digitale presentaties van noviteiten was reeds aan een opmars bezig voordat de pandemie toesloeg. Corona is wel de katalysator geweest voor deze wijze van presenteren. De promotie van noviteiten is voor altijd veranderd”, verwacht voorzitter Gill Corless.

Sally van der Horst (links) en Gill Corless.

Sally van der Horst van organisator Fleuroselect heeft echter zo haar twijfels: „Online presenteren is wezenlijk anders. Het werkt voor vergaderingen en overleggen. Of het ook opgaat voor noviteiten, de tijd zal het leren.”

Er komt in ieder geval een inhaalslag met noviteiten, voorspelt Corless. Een assortiment-update met informatievoorziening, zoals ze het typeert. „De sector heeft het tij mee. Naar elke geproduceerde pot- en perkplant was vraag. Als de rust is weergekeerd, wordt de behoefte aan meer dan alleen de plant leveren weer groter.”

Hoe denken deelnemers aan FlowerTrials hierover? Wat houdt FlowerTrials Studio in nu het evenement fysiek niet doorgaat? Lees het volledige artikel in het Vakblad voor de Bloemisterij editie 22. Heb je een digitaal abonnement? Lees dan nu al het complete artikel en meer via mijnbloemisterij.nl.

Geen abonnement? Bekijk hier de mogelijkheden of bel 071-5659644.

Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties