Promotie alstroemeria verlengd

Het promotieplan 2020-2022 voor de productgroep Alstroemeria heeft ruime goedkeuring – 81 % ‘voor’ – gekregen van de achterban. Focuslanden blijven Nederland, Duitsland en Engeland. Beleving rond de snijbloem staat centraal in de nieuwe campagne.

De productgroep alstroemeria stemde donderdag 10 oktober over de nieuwe plannen. In totaal vertegenwoordigden de stemgerechtigden 92% van de veilingomzet alstroemeria.  Karolien Tesselaar, voorzitter van de promotiecommissie, stelt dat de grote opkomst de saamhorigheid en samenwerking van de productgroep alstroemeria benadrukt. Er zijn ongeveer 10 Nederlandse telers van deze snijbloemen. Zij hebben samen zo’n 45 ha in productie.

Beleving belangrijker dan productkenmerken

De promotiecommissie Alstroemeria zal de campagne 2020-2022 uitvoeren met een nieuw marketingbureau. Zij zijn bekend met de sierteeltsector, maar treden nog niet naar buiten. De promotiecommissie was vooral gecharmeerd van hun aanpak; beleving is belangrijker dan de productkenmerken van alstroemeria.

Telers dragen 0,10% over omzet af

Telers gaan 0,10% over hun omzet afdragen aan promotie voor het promotieplan 2020-2022. Ook de drie veredelaars, Royal van Zanten, Könst en HilverdaKooij, doen mee in financiële bijdrage en uitvoer van de promotieplannen.

Samurai op vijf

 

Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties