Floranti, een digitaal handelsplatform, heeft de afgelopen maand een groei doorgemaakt. Steeds meer telers en kopers maken gebruik van het handelsplatform en ook het aantal bestellingen neemt flink toe.
Eind 2017 is Floranti, het platform voor de verkoop van bloemen en planten, geïntroduceerd op de markt. Inmiddels draait het systeem en worden de transacties afgesloten. Een van de initiatiefnemers is Maurice van Winden, ook directeur van Codema SDF. Met name de onafhankelijkheid en de samenwerking binnen een coöperatie worden volgens hem gewaardeerd. „Samen met de participanten, gebruikers en softwarebedrijven uit de sector werken we hard om dit onafhankelijke platform vorm te geven. We hebben geen complexe structuur of last van interne politiek; daardoor kunnen we keihard doorgaan en dat is leuk om mee te maken.”
Het assortiment is de laatste maand uitgebreid van 1.250 naar 4.000 artikelen. Er zijn veertig aanbieders van bloemen en planten live gekoppeld. Zo werden in september 2.000 orders per week geplaatst. In augustus lag dat aantal nog op 900 bestellingen in de week.