Plantencampagne voor mannen

    De nieuwe online campagne van Mooiwatplantendoen.nl richt zich op mannen. Ze start op 5 november in Nederland. Daarna volgen het VK, Frankrijk en Duitsland.

    Omdat alle verzorgingsproducten tegenwoordig een mannenlijn introduceren, komt Mooiwatplantendoen van Bloemenbureau Holland (BBH) met een vervolg op de Vitamine Plant-campagne voor het mooiste verzorgingsproduct in huis: Vitamine Plant for Men.

    Planten geen typisch vrouwending
    Volgens BBH blijkt uit een recent onderzoek van Multiscope dat maar liefst 80% van de ondervraagden het niet eens is met de stelling dat planten een typisch vrouwending is. De Nederlandse man is met gemiddeld drie planten in huis juist heel groen. Als het aan de vrouwen ligt, is dat bovendien een positieve ontwikkeling, want een man mét kamerplanten blijkt aantrekkelijker.

    BBH vindt het daarom hoogt tijd om dat eens onder de aandacht te brengen. Dat doen ze met een flinke knipoog. Vijf aansprekende, in stoere apothekerspotten gestoken planten moeten de mannen verleiden, samen met een minidocumentaire waarin drie mannen vertellen over hun relatie met planten.

    Campagne
    De online campagne start 5 november in Nederland en 20 november in het Verenigd Koninkrijk. Begin volgend jaar zijn Frankrijk en Duitsland aan de beurt. Zie hier het filmpje en info over mannen en planten.

    Bron: Vakblad voor de Bloemisterij