´Sportieve CEO, lichtgrijzend maar jong van hart, zoekt zakelijke kennismaking met serieuze partner om samen iets moois op te bouwen. Kernwoorden zijn ´digitalisering en duurzaamheid´. Heb jij net als ik Blueroots en wil je er samen met mij een Floriday van maken? Stuur dan je brief naar dit Vakblad.´
Je verwacht het niet hè? Dat het Vakblad voor de Bloemisterij nog eens contactadvertenties zou gaan plaatsen bedoel ik. Maar waarom ook niet? Het is toch hét platform voor de tuinbouwsector. Dus als je ergens een goede match moet kunnen vinden, dan daar wel. En dat heeft Marco van Zijverden heel goed begrepen.
Nu zie ik Steven van Schilfgaarde nog niet op een e-bike helemaal van Nederland naar Zwitserland fietsen, maar tot Veiling Rhein-Maas moet toch kunnen. Dat duurt lang genoeg om het met elkaar te hebben over leiderschap. En als Marco dan af en toe even een handje toesteekt… Komt goed.
Eigenlijk wel verrassend. Dat zulke belangrijke mensen in onze sector met elkaar communiceren via columns en interviews. Ik kan me herinneren dat Lucas Vos na een akkefietje in de pers weleens om tafel heeft gezeten met de CEO van de Dutch Flower Group. Toen werden ze het bij een kop koffie toch nog roerend eens. En ik maar denken dat zulke mannen wekelijks de deur bij elkaar plat liepen. Mis.
Want jongens, hoelang speelt dat hele gedoe al rond Blueroots en Floriday? Ik was vorig najaar aanwezig bij de lancering van Floriday op de Trade Fair. Een paar stands verderop stond Blueroots. Toen was het toch ook al klip en klaar dat het voor alle tuinders het beste was dat deze twee initiatieven aan elkaar geknoopt zouden worden? Dus waarom daar nu weer zoveel woorden aan vuil maken? Schiet eens een beetje op!
Intussen zit ik zelf ook te broeden op een contactadvertentie. Maar dan wel wat minder omslachtig. Zoiets als ‘Kamillekweker zoekt kapitaalkrachtige klokkoper om digitaal en duurzaam zaken mee te doen. Blueroots en Floriday zijn niet per se nodig. Goedgevulde portemonnee wel.’
Duidelijk?
Kees van Egmond