Bloemen Kicken uit Maastricht kreeg onlangs de allereerste dealerkit van Opti-flor uitgereikt. Met de realisatie van een dealernetwerk wil de Phalaenopsiskwekerij een betere binding en verbinding tussen kweker en detaillist creëren. Speerpunten zijn het optimaliseren van de geboden service en het beter afstemmen van het assortiment op wat er vanuit de markt gevraagd wordt.
Door te investeren in én het uitbreiden van het dealernetwerk hoopt Opti-flor een grotere en betere zichtbaarheid van het merk richting de consument te creëren bij haar verkooppunten in Europa. Daarnaast vindt het bedrijf het belangrijk om nog meer vanuit marktvraag te gaan werken. De gemeenschappelijke factor die deze dealerpunten hebben is dat zij zich bevinden in het hogere segment van de markt en dat zij jaarrond de producten van Opti-flor beschikbaar stellen aan de consument in hun winkels.
Bloemen Kicken uit Maastricht is al jaren een goede klant van Opti-flor. Zij waren dan ook de eerste die de dealerkit uitgereikt gekregen hebben. De dealerkit die de bloemisten krijgen, bevat onder andere ondersteunend verkoopmateriaal voor in de winkel. Daarnaast worden de bloemisten uitgenodigd om bij Opti-flor een klankbordgroep bij te wonen om over de nieuwste producten te discussiëren en komt een medewerker de kwekerij hen minimaal één keer per jaar bezoeken.
Aanmelding nieuwe dealers
Op de website van Opti-flor kunnen consumenten via de pagina ‘Verkooppunten’ zien bij welke bloemist zij terecht kunnen voor de Phalaenopsiscollectie. Bloemisten die hier ook vermeld willen worden, kunnen contact opnemen met de marketingafdeling: marketing@optiflor.nl.
Bron: Opti-flor