Opnieuw stemmen over Campagne 365 dagen bloemen

Donderdag 6 juni 2019 hebben de FPC’s Seizoensbloemen en Bolbloemenassortiment unaniem besloten om het promotieplan ’365 dagen bloemen’ opnieuw, en in aangepaste vorm, in stemming te brengen. Het geldt voor de driejarige periode die medio 2020 ingaat.

Het overleg was nodig omdat op 15 mei j.l., bij de stemming voor een nieuwe promotiecampagne seizoensbloemen – periode 2020-2022 -, geen tweederde meerderheid werd behaald. Die meerderheid is nodig om een campagne met collectieve betaling via de zogenoemde FPC-formule door te laten gaan.

De FPC’s Seizoenbloemen en Bolbloemen assortiment  zijn beide opdrachtgever voor de campagne ’365 dagen bloemen’. De uitslag van 15 mei, 57% ‘voor’, en alle reacties daarop zijn uitgebreid geanalyseerd. De promotiecommissie aangevuld met een aantal FPC leden heeft de opdracht gekregen om een aangepast promotieplan ter goedkeuring voor te leggen aan beide FPC’s. Na goedkeuring van beide FPC’s zal het plan worden voorgelegd aan de achterban. Najaar 2019 volgt dan een nieuwe stemronde.

Huidige campagne loopt door tot medio 2020

De huidige campagne ’365 dagen bloemen’ loopt nog tot zomer 2020. Alle lopende en en geplande activiteiten, gericht op het inspireren en informeren van de internationale bloemist, vinden dus doorgang tot die tijd. De afdracht voor genoemde campagne bedraagt 0,06% over de veilingomzet voor alle telers van ‘overige’ bolbloemen, zomerbloemen en snij-, bes- en trekheesters. Hun campagne ’365 dagen bloemen’ is in samenwerking met Royal FloraHolland. Deze productengroepen zijn samen goed voor 455 miljoen euro omzet , 10% van de totale veilingomzet.

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties