Ontwikkeling consumentenmerk Certi klaar

De ontwikkelfase van Certi, een consumentenmerk voor planten van exporteur Timmermans en FloraHolland, is afgerond. Het concept wordt nu uitgerold over meerdere verkooppunten.

De afgelopen tijd heeft de afzet van planten onder de merknaam Certi door de inrichting van vier shop in shops in tuincentra in Duitsland plaatsgevonden. Nu wordt het concept, dat ook aarde en voeding betreft, uitgerold over meerdere verkooppunten.

De afzet van planten onder het consumentenmerk Certi vindt plaats in een 100% transparante en gesloten keten. Door de selectie van producenten en hun producten te verkopen onder een consumentenmerk, wil Certi een constante en herkenbare kwaliteit van het sierteeltproduct garanderen.

Voortbestaan
Timmermans in Wijk en Aalburg en FloraHolland zien dit bedrijfsmodel als een mogelijkheid voor de sierteeltsector om te blijven voortbestaan. Naast de beste prijs voor de kweker, wordt er ingezet op volume.

Voor kwekers wordt er dit najaar een bijeenkomst georganiseerd om de groep geïnteresseerden te informeren over de kansen.