Noviflora wil winkelschap verder optimaliseren

Exporteur Noviflora heeft software ontwikkeld, waarmee zij de winkelvloer bij klanten zo optimaal mogelijk kunnen indelen. Met behulp van winkel-, klanten- en data-analyse wordt de meest rendabele schapindeling ingetekend en berekend.

Het systeem waarmee Noviflora werkt, heeft zich bewezen in de fashionwereld en is door Noviflora zelf vertaald. De ontwikkeling van digitale systemen gebeurt in eigen huis. „Wij willen niet op de achterbank plaatsnemen en kijken waar de taxi ons naartoe rijdt. Wij willen zelf initiatief nemen”, aldus Xander van Reisen.

Door middel van data wordt de schapindeling bij klanten voortdurend verfijnd. „Als een product niet loopt, denk je al snel dat de prijs van een product te hoog is, maar dat hoeft niet zo te zijn. Het kan zijn dat het product op de verkeerde plek staat of dat de routing in de winkel niet klopt. Dit kunnen wij analyseren”, voegt Hendrico de Brabander toe.

Nieuw is de webshop. Hiermee willen ze het de klant nog iets makkelijker maken. Het systeem is volgens beide heren intelligent. Dat wil zeggen dat de webshop kan berekenen wat de vraag wordt en wat klanten inkopen. Het aanbod wordt op klantniveau toegespitst.

In Vakblad voor de Bloemisterij nummer 14 kunt u hier meer over lezen. Dit nummer verschijnt op 6 april.

Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties