The Flower Lab, dat zich richt op millenials, laat op Fleuramour in Alden Biesen in België drie nieuwe trends zien die door deelnemende bloemisten vormgegeven zullen worden. De trends zijn: Bohemian Chic, Winter Cocooning en Mystery Forest.
Op Fleuramour tonen vier bloemisten hun visie op de toekomst: Stefan van Berlo (Bloem-Illusie, Zwijndrecht), Kevin Lennertz (LK Floral Service, Heers), Chantal Post (Vielsalm) en Dirk de Goede (De Goede Bloemen, Brasschaat).
Deze bloemisten zullen – onder meer – de bloemen gebruiken van Van der Geest Calla, Middendorp Anthurium, De Bloemendens, Kwekerij van Uystel, Queen (Denemarken), Arend Roses en De Landscheiding. Ook Plant World en Bouquet Tales doen mee.
The Flower Lab is een expositie die op de grote bloemenbeurzen de bezoekers handvatten probeert te geven om de millenials te bereiken. Millennials – iedereen die tussen 1980 en 1995 geboren is – vormen een moeilijk te vangen doelgroep in de bloemenbranche.
Millenials vormen de doelgroep van de toekomst. Deze jonge mensen hebben de recente nieuwste technische en sociale ontwikkelingen maximaal omarmd. Hoe sluit je daar als bloemist maximaal bij aan? Volgens The Flower Lab is het belangrijk rekening te houden met enkele bijzondere eigenschappen van deze doelgroep. Ze zijn slim, visueel ingesteld, interactief en bewuste realisten.