De internationale campagne ‘Vul de afstand met schoonheid’ ontving een prijs bij de TASPO Awards. Het is een promotie van Bloemenbureau Holland (BBH), Veiling Rhein-Maas, Landgard en Fleurop. Zij wonnen de prijs voor Samenwerking van het jaar.
Vul de afstand met schoonheid begon in september 2020. Het was bedoeld om de verkoop van bloemen en planten bij consumenten tijdens het begin van de coronacrisis een duwtje in de rug te geven. En ook om de verliezen in te halen waar de sector in die periode mee te maken kreeg. Deze promotie werd in korte tijd opgezet en was in eerste instantie niet gepland. De campagne is gehouden in Nederland, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. BBH coördineerde het geheel.
Achttien awards
TASPO is een Duits vakblad voor de groensector en houdt elk jaar een eigen award show. De vijftiende editie vond eerder deze maand plaats. De uitreiking moest eigenlijk vorig jaar gebeuren, maar dat kon niet vanwege de coronacrisis. Naast de samenwerkingsprijs werden zeventien andere TASPO Awards uitgedeeld. Bijvoorbeeld de prijs voor Plantenproducent van het jaar. Die ging naar de Duitse kwekerij Gerbera van Megen in Straelen. Sebastian Heinje van Heinje Baumshulen sleepte de titel Ondernemer van het jaar in de wacht. Hij is volgens TASPO een innovatie aanjager. Samen met zijn vader Diderik runt hij de Duitse kwekerij Heinje Baumschulen. Alle winnaars zijn te vinden op de website van de TASPO Awards.
De datum voor de uitreiking van volgend jaar is alvast geprikt: 11 november. Die vindt plaats in hotel Grand Hyatt in Berlijn.
Vakblad voor de Bloemisterij schreef ook een artikel over het belang van promotie en waarom de sierteeltsector er juist in tijden van crisis mee door moet blijven gaan. Abonnees op het digitale magazine kunnen het hier lezen.