Met een nieuwe uitstraling tracht Kom in de Kas vooral 20- tot 40-jarige stedelingen te bereiken. Verder wordt getracht het evenement breder te trekken door ook ketenpartners erbij te gaan betrekken. „Nogal wat uitdagingen die niet 1, 2, 3 zijn gerealiseerd. Een kwestie van meerdere jaren”, meldt landelijk voorzitter René van Dop.
Al vele jaren heeft Kom in de Kas niets te klagen over het aantal bezoekers dat op het evenement afkomt. Echter een belangrijke doelgroep ontbreekt bij de bezoekers: de stedelingen in de leeftijd van 20 tot 40 jaar. In deze groep zitten de studenten, de jonge talenten, gezinnen en de opiniemakers. De mensen die het meest kritisch naar de herkomst van hun voedsel kijken, de publieke opinie bepalen en potentiële werknemers. Om deze doelgroep te bereiken, is gekozen voor een nieuwe campagne en een nieuwe huisstijl die het innovatieve karakter van de sector benadrukt.
Elementen
In het logo komen alle elementen die voor de glastuinbouw van belang zijn terug. De punt van het kasdek met daaronder het geel van het zonlicht. De zijkanten met blauw voor de contouren van de kas en de blauwe kleur van water en lucht; en tenslotte in het midden, het middelpunt de plant in de groene kleur. Qua kleuren is gekozen voor heldere, frisse en moderne kleuren.
Bij de komende editie van Kom in de Kas is de nieuwe huisstijl in alle regio’s zichtbaar. Ook de website wordt in een nieuw jasje gegoten en komt medio februari online.
Nieuwe sponsor
Op de achterkant van de T-shirts prijkt ook een nieuwe sponsor: Glastuinbouw Nederland. De ondernemersorganisatie is nauwer bij het evenement verbonden. Zo heeft voorzitter Sjaak van der Tak zitting genomen in het landelijk bestuur. Van Dop is heel trots op deze nieuwe sponsor in natura, vooral om ook in de toekomst verzekerd te zijn van voldoende deelnemende bedrijven.
Als nieuwe voorzitter heeft Van Dop sowieso de banden met alle sponsoren aangehaald. Ook vertegenwoordigers van GroentenFruit Huis en Royal FloraHolland zitten nu aan tafel om mee te praten en te beslissen. Met Interpolis is dit jaar een geheel nieuw veiligheidsprotocol opgezet. Daarnaast draagt Rabobank al jaren het evenement een warm hart toe.
Lees 7 februari in De Bloemisterij een uitgebreid interview met René van Dop over alle nieuwe uitdagingen waar Kom in de Kas voor staat.