Met de hulp van influencers zijn bloemen meer zichtbaar op social media

Vorig jaar lanceerde veiling Plantion het platform Taste the Green: een plek waar bloemisten, telers en tuincentra in contact komen met influencers. Zij kunnen gratis social mediaberichten maken met de bloemen en zo online meer zichtbaar zijn. Soms ontstaan hierdoor langdurige samenwerkingen.

Sjanne Schouls is mede-eigenaar van tuincentrum GroenRijk Zevenaar en gebruikt het platform al een tijdje. Ongeveer een jaar geleden legde ze contact met de mannen achter interieurinfluncer YOR Home & Lifestyle. Regelmatig laten zij bloemen uit Schouls’ winkel in hun huis zien op Instagram. Tegen Vakblad voor de Bloemisterij zegt Schouls dat die berichten worden opgemerkt: „Mensen uit de buurt vragen bijvoorbeeld of bloemen in een bepaalde post nog beschikbaar zijn of hoe duur die zijn.”

Schouls heeft alleen maar goede ervaringen met het platform en het influencerduo waarmee ze samenwerkt. Maar een bloemist vertelde aan Vakblad voor de Bloemisterij dat ze influencers tegenkwam die het platform probeerden te misbruiken.

In de nieuwe editie van Vakblad voor de Bloemisterij kunt u meer lezen over Taste the Green en de goede en minder goede ervaringen van enkele gebruikers. Op mijnbloemisterij.nl kunt u dit artikel en de rest van het magazine ook online lezen. In de digitale versie van het artikel staat ook de reactie van Plantion over de foute influencers op het platform.

Geen abonnement? Bekijk hier de mogelijkheden of bel 071-5659644.

Eén van de berichten die YOR Home & Lifestyle maakte voor GroenRijk Zevenaar. Het tuincentrum levert de bloemen, de influencers doen de rest. (Foto: Siska Pater)
guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties