’Met alleen een campagneposter ophangen, red je het niet’

Nancy van Kleef, director marketing bij Fleura­Metz, nam in januari het stokje over van Marcel Zandvliet. Ze zit nu in het bestuur van Bloemenbureau Holland en gaat zich sterk maken voor de vertaalslag naar de praktijk. „De keten moet meer zichtbaar zijn bij de afzetkanalen en de consument”, stelt zij. „Met alleen een poster van een campagne ophangen, red je het niet. Er moet meer gebeuren om tot meer omzet te komen.”

Wat valt jou op als je naar de promotie van bloemen en planten kijkt?
„Ik heb lang in andere sectoren gewerkt en daar werd op een ander niveau samengewerkt. Producenten, merken en groothandelaren staan direct in contact met afzetkanalen en ontwikkelen samen campagnes voor op de winkelvloer of zorgen samen voor meerwaarde voor de consument. Die samenwerking zie je hier nauwelijks terug.”

Dit artikel verder lezen?

Uw voordelen

  • Toegang tot alle besloten Plus-artikelen: analyses, interviews, opinie, duiding
  • Wekelijks ons digitale magazine in je e-mail en/of
  • Ontvang elke vrijdag het tijdschrift Vakblad voor de Bloemisterij
Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties