De eerste editie van Floradecora is zeer verschillend ervaren door de deelnemers. Sommige deelnemers zijn heel positief over de beurs op Christmasworld. Andere zeggen onmogelijk tevreden te kunnen zijn
Dit blijkt uit een rondgang van het Vakblad onder deelnemers aan Floradecora. Als kritisch punt wordt bijvoorbeeld aangehaald dat het te rustig was op de beursvloer. De doorstroming van Christmasworld naar de hal van Floradecora was ondanks een goede bewijzering beperkt. Verder waren er opmerkingen over temperatuur, belichting en de grote lege ruimte om Floradecora heen in hal 11.1. Deelname aan Floradecora is kostbaarder dan IPM.
Andere telers geven aan dat het weliswaar rustig was op de beurs, maar dat de kwaliteit van het bezoek hoog was. Zij zeggen verbindingen te hebben gelegd met nieuwe markten voor bloemen en planten.
Christmasworld vindt jaarlijks vier dagen lang plaats in de Messe Frankfurt in Frankfurt am Main. Veel retailers en bloemisten kopen daar onder meer in voor een van de belangrijkste feestdagen van het jaar: Kerstmis. Omzet van de beurs was vorig jaar €2,7 miljard. Er komen zo’n 40.000 tot 45.000 bezoekers.
In 2016 liet de sierteelt zich met een kleine inzending voor het eerst zien op Christmasworld.
Van 27 tot en met 30 januari jl. pakten zo’n 62 veredelaars, telers, collectieven en exporteurs een jaar later groter uit met een eigen hal onder de naam Floradecora. Belangrijkste missie van de deelname was om met bloemen en planten verbinding te leggen met nieuwe markten als events, weddingplanners, interieur en lifestyle.