Decorum Company viert in oktober haar twintigjarige bestaan. John Grootscholten, voorzitter van Decorum, vindt dat ze in een goede flow zitten. „Je hebt een lange adem nodig voor het opbouwen van een merk, maar ik vind dat het nu vlugger gaat dan voorheen.”
De afgelopen jaren zijn er meer producten met het kwaliteitslabel Decorum op de markt verschenen. In 2016 is besloten dat alle topkwaliteit van de kwekers onder het merk Decorum verhandeld moest worden. „Voorheen konden alleen ’dealers’ het merk kopen. De overige tophandel van onze kwekers ging onder eigen label de markt in. Dan ben je een concurrent van je eigen merk. Klanten hebben tegenwoordig geen keus meer. Wil je topkwaliteit, dan krijg je Decorum. Dit is voor het merk een goede zet geweest”, verklaart Grootscholten.
Op dit moment telt Decorum 52 leden. De groei zit met name in de snijbloemenhoek.
Meer weten over het merkenbeleid van Decorum? Lees het in Vakblad voor de Bloemisterij, nummer 38. Deze verschijnt op vrijdag 20 september.