Royal FloraHolland doet dit jaar niet mee aan de Canal Parade in Amsterdam. „Vanwege alle veranderingen binnen de coöperatie, kijken we voor sponsoring per jaar wat we wel en niet doen. Voor 2017 is niet voor de Gay Parade gekozen”, aldus interim persvoorlichter Judith Touw.
Afgelopen twee jaar voer FloraHolland met een eigen boot wel door de Amsterdamse grachten tijdens de Canal Parade. Met aan boord veilingmensen, kwekers, pers en bloggers.
Met de deelname wilde de sierteelt de gay community een warm hart toedragen en laten zien dat bloemen en planten uitermate geschikt zijn om liefde te delen. FloraHolland zag het als een prachtig internationaal podium om de sector te presenteren.
De cijfers maakten vorig jaar indruk. Langs de kant stonden 560.000 mensen en daarnaast was er de nodige media-aandacht, offline en online. De shareyourlovewithflowers-boot was onder meer te zien bij de AvroTros, Hart van Nederland, Shownieuws, RTL Boulevard, AT5 en de WOS. Aan boord van de boot was een aantal ’online influencers’ in de vorm van bloggers.
De projectgroep had hen uitgenodigd om mee te varen en erover te schrijven. Dit deed ze om te zorgen dat bloemen en planten ook onder de aandacht komen van specifieke doelgroepen, zoals jongeren. Een grote groep, de zogenaamde ’millennials’ heeft niets met bloemen en planten en die wilde de projectgroep bereiken.
De Canal parade is dit jaar op zaterdag 5 augustus. Het thema is This is my pride, gebaseerd op het nummer This is my life van Shirley Bassey.
Via twitter:
hermendegraaf: @Redactie Bloemisterij @FloraHolland Dat begrijp ik wel: in China en Turkije vinden ze dat maar niks en dat zijn de groeimarkten hé… ?