Eric de Winter van De Winter Logistics hoopt dat in de toekomst de logistiek automatisch aan de transactie gekoppeld gaat worden. „Nu zijn commercie en logistiek nog twee aparte werelden. Hier valt echt een efficiencyslag te maken.”
Steeds meer telers en handelaren doen digitaal zaken. Voor het regelen van een transport pakken telers echter vaak nog de telefoon. Bij De Winter Logistics doet zo’n 50% van de klanten dat. Eric de Winter, directeur het transportbedrijf, meent dat hier nog een stukje winst is te behalen. „De koppeling met de verkoop ontbreekt nu. Maar als er bij een teler een order geplaatst wordt, dan weet je dat er logistiek opvolgt. Dit moeten we meer gaan stroomlijnen. Want hoe eerder wij op de hoogte zijn, hoe beter wij kunnen plannen.”
De Winter Logistics is op klantniveau bezig om die automatische koppeling te maken, maar dit kost veel tijd. De Winter meent dat het iets van de hele keten moet zijn en hoopt dat dit op korte termijn wordt opgepakt. „Wij streven ernaar dat aan het einde van het jaar 80% van de telers de logistieke orders digitaal inschiet.”
Lees het hele interview met Eric en Marianne de Winter in Vakblad nummer 19, dat op 12 mei verschijnt.