Marco van der Sar is sinds 21 mei de nieuwe bestuursvoorzitter van Bloemenbureau Holland. Hij wil de marketing de komende jaren naar een hoger niveau tillen en sectorgenoten de meerwaarde van Bloemenbureau laten inzien.
„Het is een uitdaging om de toegevoegde waarde van Bloemenbureau Holland expliciter te maken voor kwekers en exporteurs. Ook moeten we zorgen dat de consumentenmarketing van bloemen en planten op een nog hoger niveau komt, zodat we samen meer succes en rendement kunnen behalen. Er liggen kansen om successen uit te bouwen en BBH ook relevant te maken voor kwekers en exporteurs die de meerwaarde nog niet ervaren. Ik geloof in de gezamenlijke aanpak en zoek actief naar de verbinding met iedereen die kan helpen in onze missie”, zo zegt Van der Sar over zijn rol.
Dennis van der Lubbe, directeur Bloemenbureau Holland, vindt dat het nu de tijd is om de verbinding met de sector verder te intensiveren. „Marco kan hier met zijn netwerk en ervaring binnen de sector een goede bijdrage aan leveren. Ik heb Marco leren kennen als een positief en energiek persoon, met een open mindset.”
Van der Sar heeft na zijn studie Bedrijfskunde tien jaar lang bij FloraHolland gewerkt en daarna was hij binnen Dümmen Orange verantwoordelijk voor de marketing en communicatie. Sinds 2020 is hij zelfstandig actief binnen de sector op het gebied van interim management en marketing.
Van der Sar volgt Henk Spoon op. Spoon was de afgelopen drie jaar bestuursvoorzitter van de promotieorganisatie.