CEO Lucas Vos van Royal FloraHolland heeft op 2 november officieel het vernieuwde vakblad Bloemisterij in ontvangst genomen uit handen van hoofdredacteur Eric de Lijster. Dit officiële moment vond plaats tijdens de Royal FloraHolland Trade Fair in Aalsmeer.
Met de restyling wil het vakblad Bloemisterij – dat inmiddels zijn 71ste jaargang beleeft – zijn aanbod aan vakinformatie beter afstemmen op de veranderende behoeften van zijn lezers. De Lijster spreekt in dat verband van een „stevige update”.
De nieuwe ’look & feel’ komt tot uiting in het logo en de lay-out van het blad die zijn opgefrist om het leesgemak te vergroten. Inhoudelijk focust het magazine voortaan meer dan ooit op vakinformatie die van toegevoegde waarde is voor de professionele kweker van bloemen en planten.
Wekelijks groot interview
Behalve de vertrouwde mix van nieuws, achtergronden, analyses, interviews en reportages over ondernemen, markten, marketing en het vak pakt Bloemisterij voortaan wekelijks uit met een groot interview en een zogeheten bedrijfsscan. De redactie is volgens De Lijster momenteel volop bezig met de bouw van een nieuwe website die naadloos aansluit op het tijdschrift.