Op donderdag 15 september gaat de Lievelingsbloemcampagne van start in Duitsland en Frankrijk. Ook in Nederland en Verenigd Koninkrijk zal de snijbloemencampagne gevoerd worden, deze start op 11 oktober.
Van 15 september tot en met 14 oktober vindt de Lievelingscampagne plaats in Duitsland en Frankrijk. De campagne wordt grootschalig ingezet in de media: via YouTube, Facebook en Twitter, maar ook via advertenties in magazines en uitingen in het straatbeeld. Door pr-berichtgeving events, zoals een pop-up gallery in Berlijn, wil Bloemenbureeau Holland redacties en bloggers inspireren om aandacht te geven aan de lievelingsbloem.
Ook in Nederland en Verenigd Koninkrijk wordt de snijbloemencampagne gevoerd. Deze zal 11 oktober starten. De campagne wordt in een nieuw jasje gestoken. Hoe het er precies uit gaat zien, wordt later bekend.
Bloemenbureau Holland voert sinds 2012 de Lievelingsbloemcampagne. In 2015 bereikte zij hiermee meer dan 7 miljoen mensen in Duitsland, Frankrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. De campagne heeft volgens onderzoek de awareness voor bloemen als cadeau vergroot.