De campagne #Lievelingsbloem komt de komende weken veelvuldig voorbij op de televisie. De snijbloemenpromotie is in Nederland en het Verenigd Koninkrijk op 11 oktober gestart en loopt tot 30 oktober.
De tv-commercial over de #Lievelingsbloem wordt de komende weken ongeveer 300 vertoond op de Nederlandse televisie. De programma’s waar de commercial rondom te zien is, sluiten aan bij de doelgroep van de campagne (Cultivated Performers).
Met de Lievelingsbloemcampagne wil Bloemenbureau Holland overbrengen dat het geven van iemands lievelingsbloem meerwaarde heeft. Dit jaar staan vooral de verhalen achter de lievelingsbloem centraal.
Van 11 tot en met 30 oktober is de campagne zichtbaar in Nederland en Engeland. De campagne wordt ingezet in nog meer media, zoals YouTube, Facebook, Instagram en Twitter, maar ook advertenties in magazines en uitingen in het straatbeeld. Door persberichtgeving en pr-events stimuleert Bloemenbureau Holland we redacties, bloggers en vloggers om aandacht te besteden aan de boodschap
Bloemenbureau Holland voert sinds 2012 de Lievelingsbloemcampagne. In 2015 bereikte zij hiermee meer dan 7 miljoen mensen in Duitsland, Frankrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. De campagne heeft volgens onderzoek de awareness voor bloemen als cadeau vergroot.