Met aansprekende en bekende figuren in concepten heeft Landgard het afgelopen jaar succesvolle ervaringen opgedaan zoals met Maja de bij en Maus bekend van een Duitse tv-programma voor kinderen. Dus pakt de afzetorganisatie komend jaar nog grootser uit met Jurassic World en de Minions. Wereldbekende figuren uit de studio’s van Universal Pictures. Op IPM vielen ze in ieder geval op.
Groene en exotische planten zijn in en passen bij de huidige jungletrend. Het zijn vooral planten die jongeren aanspreken. Een doelgroep die Landgard hoopt te binden met het concept Jurassic World. „ Met de blockbuster Jurassic World als een sterke partner brengt Landgard bloeiende en groene planten in de schijnwerpers. Het concept presenteert kamerplanten als wild, ongerept en gewoon anders”, legt concept- en productontwikkelaar Gianna Carbone uit.
Landgard and the Minions ziet de afzetorganisatie als een ‘dreamteam’. Het moet een impuls geven aan planten door vrolijkheid en creativiteit te benadrukken. Het concept is vooral bedoeld voor perkgoed en andere tuinplanten. „De gele filmhelden werken als een verfrissende remedie voor populaire planten op een sympathieke, lieve en onverbeterlijke chaotische manier. Dankzij de energieke steun van de Minions straalt elke plant een goed humeur uit en dus tovert een glimlach op het gezicht van iedere consument”, aldus Carbone.