Home Vakblad voor de Bloemisterij Markt & Trends Krijgt productpromotie orchidee een vervolg?

Krijgt productpromotie orchidee een vervolg?

0
Krijgt productpromotie orchidee een vervolg?

Om consumenten te helpen de juiste orchidee voor het interieur te vinden, ontwikkelde Orchidee Nederland een online test. De driejarige campagne loopt ondertussen op haar eind. In oktober wordt gestemd over de voortzetting van de promotie van orchidee. En dat wordt spannend.

De afgelopen drie jaar was er veel geld beschikbaar voor de productpromotie van orchidee. Orchideeëntelers brachten jaarlijks – door een heffing van 0,10% over de omzet die ze via Royal FloraHolland realiseren – geld bijeen voor productpromotie. Dat potje werd ieder jaar bijgevuld met een EU-subsidie van €350.000. Daardoor was er jaarlijks €950.000 beschikbaar. Daarvan werd €500.000 uitgegeven aan promotie. De rest ging onder meer op aan ketenonderzoek.

Of er ook de komende drie jaar productpromotie voor orchidee gevoerd gaat worden is nog onzeker. Dit viel vorige week te beluisteren in Amsterdam waar een belangrijk onderdeel van de promotie van orchidee – de online test – tijdens het Exclusieve Orchidee Stylingevent werd gelanceerd.

Vorig artikel Four Oaks: British still in the dark about Brexit effects
Volgend artikel ‘Cao en pensioenregeling moeten wel betaalbaar blijven’
Eigenlijk wist Arie-Frans Middelburg (1971) al op de middelbare school (Westland College, Naaldwijk) dat hij journalist wilde worden. Het duurde echter even voor dat hij het echt werd. Dat kwam doordat hij naast schrijven nog een andere hobby had: voetbal. En dat nam nogal wat tijd in beslag. Toen hij zijn kruisbanden afscheurde ging hij zich in zijn vrije tijd volledig op het schrijven toeleggen. Eerst voor regionale bladen en boeken. Na twee jaar freelance werk bij de Bloemenkrant werd hij redacteur bij het Vakblad voor de Bloemisterij. Wat hij leuk vindt aan zijn vak? De contacten met veel verschillende mensen en het schrijven zelf. Tripjes naar het buitenland zijn de kers op de taart. Zijn affiniteit met de sector? Hij is gek op bloemen en planten.
Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties