Om consumenten te helpen de juiste orchidee voor het interieur te vinden, ontwikkelde Orchidee Nederland een online test. De driejarige campagne loopt ondertussen op haar eind. In oktober wordt gestemd over de voortzetting van de promotie van orchidee. En dat wordt spannend.
De afgelopen drie jaar was er veel geld beschikbaar voor de productpromotie van orchidee. Orchideeëntelers brachten jaarlijks – door een heffing van 0,10% over de omzet die ze via Royal FloraHolland realiseren – geld bijeen voor productpromotie. Dat potje werd ieder jaar bijgevuld met een EU-subsidie van €350.000. Daardoor was er jaarlijks €950.000 beschikbaar. Daarvan werd €500.000 uitgegeven aan promotie. De rest ging onder meer op aan ketenonderzoek.
Of er ook de komende drie jaar productpromotie voor orchidee gevoerd gaat worden is nog onzeker. Dit viel vorige week te beluisteren in Amsterdam waar een belangrijk onderdeel van de promotie van orchidee – de online test – tijdens het Exclusieve Orchidee Stylingevent werd gelanceerd.