De vakbijeenkomst anthurium op Keukenhof is succesvol verlopen. Er was een goede opkomst en volop inspiratie en actie voor promotie in 2019. De show in Lisse stemt tot tevredenheid
Met bijna vijftig aanwezigen was er volgens Claudia Broch van stichting Promotie Anthurium sprake van een goedbezochte vakbijeenkomst. Naast de telers van pot- en snijanthurium waren er vertegenwoordigers van de veredelingsbedrijven die met dit gewas actief zijn, veilingmedewerkers en inkopers van exportbedrijven. Na een kort welkom door de directeur van Keukenhof, Bart Siemerink, was het vooral bijpraten over de promotieactiviteiten.
Anthurium veelvuldig in beeld in 2019
Broch meldde dat de campagne ’Anthurium: woonplant van december 2018’, een groot mediabereik had in de kernlanden Nederland, Duitsland en Frankrijk. In 2019 zal er naast enkele acties voor de Hartstichting een extra consumentencampagne met shopper-activatie worden opgezet. Daarbij zullen ‘influencers’ helpen om de online zichtbaarheid van anthurium te vergroten. Tevens zullen zowel de snijbloem als potplant zullen dit jaar veelvuldig in beeld zijn via social media campagnes, ludieke consumentenacties, aankleding van diverse exclusieve events en de deelname aan bloemenshows en bloemistenevents.
Anthurium als ’Flower Power’ in Beatrix paviljoen
Na het plenaire gedeelte, werd de bijeenkomst afgesloten met een borrel in het Beatrix paviljoen. Voor het jaarthema ’Flower Power’ zijn daar zo’n 8.000 pot- en snijanthuriums gebruikt. Arrangeur Dries Lecke combineerde die producten net als voorgaande jaren met diverse orchideeën. De show is nog tot en met 19 mei te zien in het Beatrix paviljoen, één van de drie overdekte paviljoenen van Keukenhof in Lisse.