Campanula-kweker nodigt consument uit voor brunch

Bij campanula-kweker Piet Kuivenhoven in Poeldijk was het afgelopen zondag een gezellige boel. Voor de kas, in de buitenlucht, met uitzicht op het containerveld, zat een groep consumenten aan een uitgebreide brunch. De feestelijke maaltijd vormde de prijs van de moederdagactie waaraan zij hadden deelgenomen, een initiatief van Kuivenhoven, telersvereniging Addenda® en tuincentrumketen GroenRijk.

Wie tussen 9 en 12 mei een Addenda® campanula bij GroenRijk had gekocht en zijn kassabon had ingestuurd, maakte kans op één van de vijftien brunches op de kwekerij van Kuivenhoven in Poeldijk. De winnaars mochten met een vriend(in) of familielid aanschuiven aan de uitgebreide dis. Vanwege het mooie weer was de brunch, die oorspronkelijk in de kas zou worden genuttigd, naar buiten verplaatst.

Behalve de brunch kregen de prijswinnaars een rondleiding over de kwekerij. Vooral de thema’s op het gebied van duurzaamheid, gewasbeschermingsmiddelengebruik, compactheid en het hergebruik van water, konden op de belangstelling van de bezoekers rekenen. Op zijn beurt kreeg Kuivenhoven de kans de ideeën voor nieuwe variëteiten van Addenda® aan de consument voor te leggen om er zo achter te komen waar vraag naar is.

Tekst loopt door onder de foto.

Consument erbij betrekken
Zowel GroenRijk als telersvereniging Addenda® kijken positief terug op de brunch en zijn van plan in de toekomst dergelijke acties opnieuw te houden en uit te breiden. Contact met de consument vinden beide organisaties heel belangrijk. „Door in een vroegtijdig stadium de consument te betrekken bij het ontwikkelen van nieuwe producten kunnen we uitkristalliseren welke richting we verder inslaan”, aldus de telersvereniging.

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties